Köpvillkor

Köpvillkor

iCellate erbjuder analys av blod- och salivprov till sjukvården och privatpersoner. Vi samarbetar med ett flertal underleverantörer för bl.a. bio-informatik. För att kunna använda iCellates tjänster så måste du vara över 18 år. Vidare måste du ha ett svenskt personnummer, ett Bank-ID, mobiltelefon samt ett mailkonto (för att vi skall kunna hantera kommunikation med dig som kund)

Det går inte att fastställa att man är frisk eller sjuk bara genom att studera blod- och salivprov. Vidare finns det möjlighet att resultat av olika anledningar är missvisande eller att de prov som tagits ej ger en rättvisande bild av situationen. Om du upplever att du kan vara i behov av sjukvård eller av att träffa en doktor skall du uppsöka sjukvård på samma grunder som om du ej haft någon information via tester gjorda av iCellate. iCellate är inte ett substitut till traditionell sjukvård utan ett komplement.

iCellate följer konsumentköplagens (1990:932) regleringar samt övriga lagar som reglerar konsumenters köp i ett konsumentförhållande.

Vad händer efter att jag har lagt min beställning?

Dag 0: Inom ett par minuter efter att vi har mottagit din beställning får du en bekräftelse via e-post.

Dag 0-1: Din beställning packas och förbereds för att skickas.

Dag 0-2: När din beställning är på väg skickas en orderbekräftelse.

Dag: 1-3: in beställning levereras i din brevlåda. I vissa fall behöver försändelsen hämtas via ombud.

Dag 4 ➔: Du returnerar ditt prov i samma emballage som det kom i (se instruktion nedan).

Max 60 dagar efter mottagen retur: Vi skickar mail om att svar finns att tillgå via vår webbportal.

Vilka leveransalternativ kan jag välja?

I Sverige använder vi oss av Postnords varubrev.

Tillkommer någon fraktkostnad?

Fri frakt inom Sverige, Storbritannien och vissa länder inom EU.

Till vilka länder levererar ni?

I dagsläget levererar vi till Sverige, Storbritannien och vissa länder inom EU.

Kundens integritet

Se våra Allmänna användarvillkor.

Betalning och avgifter

iCellate använder NETS eller Swish betalningstjänster. Kunden kan välja att betala direkt, med kreditkort, med faktura eller med delbetalningar. Betalning sker i samband med beställning.

Ångerrätt

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter beställningsdatum. Vill du utöva ångerrätten ska du skicka e-post till support@icellate.se.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Om du nyttjat en del av tjänsten men inte hela så kommer en proportionerlig del att återbetalas vid ånger av tjänst förutsatt att den påbörjats inom ångerfristen.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig exklusive de kostnader som vi haft fram till den dag du frånträder avtalet. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för vid köp, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Reklamation

Om du av någon anledning är missnöjd med tjänsten ber vi dig kontakta supporten på support@icellate.se. Om proverna förolyckats eller på annat sätt blivit oanvändbara så får du ett nytt test i ersättning. Vi ersätter inte resekostnader.

Retur

I varje förpackning medföljer en förbetald retursedel. När du har fyllt ditt salivprov enligt separat instruktion och aktiverat det via webbportalen skall du lägga det i bifogad plastpåse och därefter återsända det i samma emballage som det kom i.

Retursedeln klistras inom den streckade linjen på förpackningen.

Om din försändelse av någon anledning saknar retursedel så kontakta oss via support@icellate.se.

Din retur måste sedan lämnas till närmsta postombud.

Hur reklamerar jag en vara?

Det är mycket ovanligt att ett provkit går sönder i leveransen men det kan t.ex komma bort. Om något sådant inträffar så kontakta oss på support@icellate.se, så skickar vi ett nytt rör utan extra kostnad.

Utgången service

iCellate strävar efter att alltid ha tjänster som matchar relevanta riktlinjer i Sverige, Storbritannien och i Europa. Därför uppdateras iCellates tjänster då och då. Mot den bakgrunden önskar vi att kunden returnerar sitt salivkit så fort som möjligt men max inom sex (6) månader eller när salivkitets bästföredatum går ut (det datum som kommer först). Ej returnerat salivkit inom sex (6) månader eller där bästföredatum passerat, kommer att hanteras som ej längre i bruk.